Quel est ce navire hopital?

BRAI

Re: Quel est ce navire hopital?

Messagepar BRAI » 09 Fév 2014, 13:44

[quote="yvo35"]Bonjour,

Ces photos sont sur le site de l'Imperial War Museum. Je pense que les droits leur appartiennent.

Le navire-hôpital est donné pour le HMHS Lady Connaught et la photo est datée du 14 octobre 1944.
L'autre photo, est légendée "A general view of Dieppe harbour, 14 octobre 1944". Je pense que la traduction est inutile.[/quote]
Lorsque ce navire était civil il avait deux cheminées ,n'y aurait il pas erreur de nom?
Alain

BRAI

Messagepar BRAI » 09 Fév 2014, 13:55

[quote="yvo35"]Bonjour,

Ces photos sont sur le site de l'Imperial War Museum. Je pense que les droits leur appartiennent.

Le navire-hôpital est donné pour le HMHS Lady Connaught et la photo est datée du 14 octobre 1944.
L'autre photo, est légendée "A general view of Dieppe harbour, 14 octobre 1944". Je pense que la traduction est inutile.[/quote]
YONNICK n'y aurait il pas une erreur de nom car lorsque il était civil il avait deux cheminées?

yvo35

Messagepar yvo35 » 09 Fév 2014, 14:28

BRAI a écrit :YONNICK n'y aurait il pas une erreur de nom car lorsque il était civil il avait deux cheminées?

Je ne pense pas car sur ce site:
http://www.simplonpc.co.uk/BSS_Patriotic.html

Il est écrit à propos du Lady Connaught:
"At the beginning of the 1939-45 war, Lady Connaught (2) returned to the Liverpool-Belfast route (to cover more modern ships requisitioned) and was mined near the Mersey lightship in late 1940. There was no loss of life. Lady Connaught (2) was towed back to Liverpool, but had suffered extensive damage and was laid up until 1942. Her insurers has declared her a total constructive loss, but Coast Lines bought the remains for £8500 and had her rebuilt as a cattle carrier in Dublin, carrying cargo out of the cattle season. Lady Connaught (2) served in this role between Belfast and Liverpool until January 1944, when she went to Barclay, Curle's yard in Glasgow for extensive reconstruction as a hospital ship, which included the loss of her dummy funnel. Lady Connaught (2) attended the Normandy beaches after D-Day and would lie off the beaches taking on wounded. Once full, she would head to Southampton, unload within several hours, and then return to the beaches. Her medical and nursing staff were all American. She continued this work until June 1945, when she returned to Belfast to be laid up whilst her future was considered."
Cordialement.
Yvonnick

BRAI

Messagepar BRAI » 09 Fév 2014, 15:01

[quote="yvo35"][quote="BRAI"]YONNICK n'y aurait il pas une erreur de nom car lorsque il était civil il avait deux cheminées?[/quote]
Je ne pense pas car sur ce site:
http://www.simplonpc.co.uk/BSS_Patriotic.html

Il est écrit à propos du Lady Connaught:
"[i]At the beginning of the 1939-45 war, Lady Connaught (2) returned to the Liverpool-Belfast route (to cover more modern ships requisitioned) and was mined near the Mersey lightship in late 1940. There was no loss of life. Lady Connaught (2) was towed back to Liverpool, but had suffered extensive damage and was laid up until 1942. Her insurers has declared her a total constructive loss, but Coast Lines bought the remains for £8500 and had her rebuilt as a cattle carrier in Dublin, carrying cargo out of the cattle season. Lady Connaught (2) served in this role between Belfast and Liverpool until January 1944, when she went to Barclay, Curle's yard in Glasgow for extensive reconstruction as a hospital ship,[u] which included the loss of her dummy funne[/u]l. Lady Connaught (2) attended the Normandy beaches after D-Day and would lie off the beaches taking on wounded. Once full, she would head to Southampton, unload within several hours, and then return to the beaches. Her medical and nursing staff were all American. She continued this work until June 1945, when she returned to Belfast to be laid up whilst her future was considered.[/i]"[/quote]
OK mais comme mon anglais est très très rouillé j'avais mal compris la perte de sa cheminée factice

SALIOU

Messagepar SALIOU » 09 Fév 2014, 15:17

yvo35 a écrit :Bonjour,

L'autre photo, est légendée "A general view of Dieppe harbour, 14 octobre 1944". Je pense que la traduction est inutile.

Bien vu! :)
Pierre

"Rame, rame, rameurs, ramez
on avance à rien dans c'canoë...

BRAI

Messagepar BRAI » 09 Fév 2014, 15:32

Merci les amis
Alain

Retourner vers « Photos mystère »